
25 anys de Netflix
Avui fa 25 anys que va néixer NETFLIX. A molts de nosaltres ens semblarà que haguem nascut amb ell, però només compleix un quart de segle de vida.
Abans de Netflix existia Blockbuster (quins records quan anàvem a les tantes de la nit a buscar una peli en VHS!) i va ser arran d'una mala experiència en rebre una multa per retornar tard la peli d'Apolo XIII que Reed Hastings i Marc Randolph van decidir crear una plataforma com Netflix. Què els va portar a l'èxit? Oferir al consumidor allò que ningú donava, quelcom que trencava els esquemes: servei sense desplaçaments, sense límit de lloguers, sense multes, sense costos afegits.
Netflix ha revolucionat les llars de Catalunya i d'arreu del món. Estrenes gairebé instantànies arreu del món han aconseguit crear fenòmens mundials en pocs dies. Però també ha creat contingut propi de qualitat sense demanar al consumidor que pagui més. Uns anys brillants que ha portat a esdevenir una de les plataformes d'audiovisuals més conegudes.
Top 3 en sèries de televisió:
- Stranger Things 4
- El juego del calamar
- La casa de papel (part 5)
Top 3 en pel·lícules:
- Alerta Roja
- No mires arriba
- A ciegas
El futur de Netflix a dia d'avui està en entredit. Li cal reprendre nous rumbs per sobreviure en un mercat audiovisual cada vegada més segmentat. El que havia estat una travessia en solitari, en els darrers anys han sorgit grans plataformes que li fan la competència. Alguns dels efectes ja comencen a veure's com ha estat l'eliminació en breu dels comptes compartits, els nous perfils més econòmics amb publicitat o la reducció en la creació de continguts més originals.
Netflix esdevé, com moltes d'altres plataformes, una nova forma de comunicar-se. Estar-hi des del punt de vista del lleure és una manera de configurar la nostra visió del món. Mirar sèries, veure pel·lícules... son afers del nostre dia a dia. Però com interactuar-hi ens marca el que veiem i el que no veiem. Us repto a fer joc de l'algoritme de Netflix, a buscar allò que no surt predeterminat, a visualitzar allò que es trending topic però també allò que ens interessa més enllà de les grans carteles. Netflix és un pou sense fi de continguts, aprofiteu-lo!